spinner

Zasady współpracy

Rozpoczęcie realizacji usług pośrednictwa przez agencję nieruchomości (pośrednika) uwarunkowane jest podpisaniem umowy pośrednictwa. Wynika to wprost z przepisów prawa (Ustawa o gospodarce nieruchomościami).

Do umowy pośrednictwa dołączany jest dokument potwierdzający zawarcie obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej (OC) pośrednika, a do umów z konsumentami odpowiednie druki klauzul konsumenckich.

Wybierając współpracę z pośrednikiem współpraca może bazować na jednej z dwóch rodzajów umów pośrednictwa – umowie zwykłej i umowie ekskluzywnej.

W mojej pracy przestrzegam STANDARDÓW OBSŁUGI KLIENTÓW.

Umowa zwykła (otwarta)
Taką umowę klienci mogą zawrzeć z dowolną ilością agencji nieruchomości. W ramach tej umowy główne działania pośredników będą oparte o standardowe działania marketingowe (np. poprzez portale internetowe) i / lub kierowanie oferty danej nieruchomości do bazy klientów poszukujących danego biura.
Umowa ekskluzywna (z klauzulą wyłączności)
Umowa zapewnia kompleksową obsługę klienta przez jednego, dedykowanego doradcę - koordynatora oferty na rynku. Taki doradca współpracuje z innymi pośrednikami klientów oraz oferuje szerokie działania marketingowe, inwestując w promocję. Doradcy pracujący wyłącznie w oparciu o umowy ekskluzywne mają zazwyczaj w swoim portfolio nie więcej niż kilka ofert, dzięki czemu mogą poświęcić im odpowiednią ilość czasu i zdecydowanie szybciej je sprzedać.

Dlaczego warto współpracować z nami w oparciu o umowę ekskluzywną?

Takie rozwiązanie to gwarancja spokojnego i logicznie ułożonego procesu sprzedaży, bez informacyjnego chaosu dziesiątek telefonów i maili z różnych źródeł, czy konieczności samodzielnego zarządzania prezentacjami.

Jeden doradca odpowiedzialny za ofertę zapewnia rzetelną i otwartą współpracę z każdym biurem i agentem nieruchomości. Dzięki temu oferowana nieruchomość jest dostępna bez żadnych ograniczeń dla całego rynku.

Nawiązując współpracę z jednym doradcą, właściciel zdejmuje z siebie dużą część zadań związanych z procesem sprzedaży. To doradca odpowiada za promocję oferty oraz kontakt z potencjalnymi nabywcami (telefony, maile, prezentacje).

Nieruchomości bardzo często kupowane są przez osoby mieszkające lub pracujące w okolicy, dlatego prezentowanie dokładnej lokalizacji jest jednym z ważniejszych elementów skutecznego marketingu oferty. Ze względu na oczywistą rywalizację między agentami przy umowach otwartych, doradcy wykorzystują atut lokalizacji jedynie przy umowach ekskluzywnych.

Umowa ekskluzywna pozwala doradcy inwestować w reklamę obsługiwanej nieruchomości, co przyspiesza jej sprzedaż. Przy umowach otwartych, szansa na zwrot z takiej inwestycji jest stosunkowo niewielka więc często promocja ogranicza się tylko do najbardziej podstawowych narzędzi.

Oferty ekskluzywne są promowane przez portale ofertowe, budzą większe zainteresowanie u potencjalnych klientów, a dzięki temu, że odpowiada za nie jeden doradca, są pełniejsze i zawsze aktualne.

Koordynacja procesu sprzedaży przez jednego doradcę pozwala zaplanować prezentacje nieruchomości i np. umawiać je na jeden ustalony dzień. Jest to szczególnie istotne w sytuacji, gdy oferowana nieruchomość jest zamieszkała.

Celem doradcy nie jest to, by sprzedać przed innymi (jak to jest przy umowach otwartych), ale by sprzedać w cenie i czasie, realizujących cele i potrzeby klienta.

Sprzedający może liczyć na pełne wsparcie doradcy w całym procesie sprzedaży – od przygotowania nieruchomości, przez promocję i prezentacje, po wizytę w kancelarii notarialnej i przekazanie nieruchomości nowemu właścicielowi.